המשבר שנגרם כתוצאה מהתפרצות הוירוס קורונה (COVID-19) הקשה מאוד על עסקים בכל רחבי העולם. אומרים לאנשים להתבודד בבית, וחברות רבות מתמודדות עם סגירות זמניות או קבועות, כאשר הצד של השכירים נותר לא בטוח לגבי מצב הכלכלי. עם זאת, משבר זה האיץ את התפתחות השירותים המקוונים. הביקוש אליהם עלה במהירות בשבועות האחרונים.
התנהגות הצרכנים נאלצה להשתנות באופן מיידי, ובאופן תאורטי, חנויות מקוונות צריכות ליהנות משינוי זה מכיוון שהן מוכנות לספק את הצורך ההולך וגובר במוצרים ושירותים.
אתגרי מסחר אלקטרוני
עם זאת, ישנם כמה אתגרים לעסקים מקוונים. עבור לקוחות רבים לא קל לאמץ טכנולוגיות חדשות. יתכנו בעיות עם שרשרת האספקה וההובלה, אך נראה כי חברות מסתגלות ופותרות במהירות את הבעיות הללו.
הבעיה העיקרית עשויה להיות מוכנות של פלטפורמות מקוונות. הפלטפורמה אמורה להיות מסוגלת להציע את חווית המשתמש הטובה ביותר האפשרית, אחרת היא עשויה שלא לשרוד בנוף תחרותי יותר ויותר. ברור שחברות צריכות להבטיח שהאתרים שלהן לא רק טובים, אלא לספק למשתמשים את החוויה הטובה ביותר. זה כולל לא רק ממשק ידידותי למשתמש, אלא גם את הזמינות של אתרים כאלה. זה אמור להיות קל למצוא אותם דרך מנועי חיפוש והם צריכים להיות מסוגלים להתמודד עם זרם מוגבר של לקוחות.
שינויים בתנועת המסחר האלקטרוני
בואו נראה אילו מוצרים רואים עלייה בתנועה בתנאים אלה? ובכן, כפי שאתם עשויים לנחש, שאילתות למוצרים ביתיים וציוד בית ספר רואים עלייה עצומה בביקוש. אלה חדשות טובות לכל מי שעובד בתחום זה, מכיוון שהביקוש בתחום כבר מבוסס מאוד בעונה, והגיע הזמן להרוויח מהמגמה הזו.
הדבר הבא ברשימה הוא בידור ומשחקים ביתיים. אזורים אלה כנראה צברו עניין רב בשבועות האחרונים. בשאילתות כמו "netflix", "xbox" או "playstation" ראו קצוות מעניינים של חיפוש.
גם שאילתות ציוד הגינון הרקיעו שחקים. למרות ששאלות מסוג זה רואים בדרך כלל גידול בהתעניינות אי שם בסביבות אפריל, הביקוש גדל, ויותר אנשים מקווים למצוא לעצמם תחביב חדש בגינון.
גם באתרי מלאכה ועבודות יד התגברו עלייה עצומה בתקופה זו, כאשר אנשים רבים נשארו בבית וילדים בילדים. חדשות טובות מאוד לכל מי שמוכר ציוד לעיצוב.
אם אנו מסתכלים על אילו שאילתות רואים ירידה בעניין, אנו עשויים לראות מלונות, חברות טיסות וכל מה שקשור לתיירות. אין שם שום הפתעה: כולם נאלצים להישאר בבית, אז למה בכלל לטרוח? תחום התיירות בכללותו יראה להיט ענק בחודשים הקרובים וזה לא טוב לאף אחד שעובד באזור זה.
אנו יכולים לראות גם שקמעונאיות האופנה איבדו המון מבקרים. ובכן, למה שתקנו בגדים חדשים אם לא תוכלו לצאת? לא רק מותגים קטנים חוו ירידה רבה בעניין, אפילו מותגי סחר אלקטרוני גדולים כמו ASOS סובלים ממשבר הקורונה.
ניתן לומר כי אתרים וסקטורים שונים יראו השפעות שונות מהשינויים בהתנהגות הצרכנים. התנהגות צרכנית בהחלט משתנה באופן מקוון, ולעתים בצורה חדה למדי.
כיצד להסתגל לשינויים הללו?
התנהגות צרכנית משתנה ומביאה לכך שיותר ויותר אנשים קונים ברשת, וכך גם השוק ישתנה ויהפוך לתחרותי כל כך, מכיוון שחברות ינסו לנצל מגמה זו. אם האתר שלך לא נמצא בעמוד הראשון בשאילתת החיפוש או אם הממשק גרוע מאוד, או שהביצועים שלו פשוט לא ברמה מספיק גבוהה, העסק שלך לא יוכל להתמודד.
חברות בעלות פרופיל גבוה עם הצעה חזקה למסחר אלקטרוני עוברות את השינוי הזה. נייקי, למשל, הצליחה להגדיל את המכירות הדיגיטליות שלהם ב -30%. הסיבה לכך היא שהאתרים והיישומים שלהם כבר השתלבו בכבדות בחיי הלקוחות שלהם, והם היו מוכנים לבצע את השינוי הזה.
מה הכי טוב לעשות במצב של היום? במקום להפסיק פעילויות שיווק, עדיף להמשיך להשקיע, או להשקיע יותר בפעילויות אלה, כגון אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), אופטימיזציה של שיעורי המרות (CRO) וכן הלאה. כל עסק שונה, אך השקעה בפעילויות אלו עשויה לעזור לחברות לשרוד ולשגשג בנוף המסחר האלקטרוני המשתנה.
חברות צריכות להשקיע בשמירה על נראות אורגנית, כלומר לנסות להישאר נגישות באמצעות מנועי חיפוש. אנשים תמיד יחפשו דברים, עכשיו יותר מתמיד, ועסקים שעובדים ברשת נמצאים במצב טוב יותר כרגע להמשיך לעסוק בתקופה קשה זו.
הישארות בתחום המדיה החברתית היא גם עצה טובה. ובכן, חברות כבר צריכות להיות שם ולהיות מועילות ללקוחותיהן, אך כרגע זה נחוץ יותר מתמיד. עליכם להיות נוכחים בשעות הערב המאוחרות והבוקר המוקדמות, מכיוון שאנשים עשויים להזדקק לשירותכם בכל עת. היה שימושי, היה אובייקטיבי וברור. למרות שאנשים מבודדים, השבועות הקרובים נותנים לעסקים הזדמנות להיות חברתיים יותר.
לסיכום
בעוד העולם מנסה לעצב את עצמו מחדש בזמן מגיפת נגיף וירוס הקורונה, התנהגות הצרכנים נאלצת להשתנות ולקוחות רבים עוברים ברשת. מסיבה זו, חברות ועסקים צריכים להבטיח שהם מוכנים לשינויים אלה: עליהם להבטיח שהמותג שלהם יהיה מוכן לעשות עסקים באינטרנט.
בפרק הזמן הקשה הזה, עדיין קיימות הזדמנויות רבות, זה פשוט נוקט עמדה שונה וגישה חיובית.
אודות OpenCart
OpenCart היא תוכנית ניהול חנות מקוונת חזקה ונוחה לשימוש שיכולה לנהל חנויות מקוונות מרובות מקצה אחורי יחיד. OpenCart מספקת בסיס מקצועי ואמין שממנו ניתן לבנות חנות מקוונת מצליחה. קרן זו פונה למגוון רחב של משתמשים; החל ממפתחי אתרים מנוסים המחפשים ממשק ידידותי למשתמש לשימוש, לבעלי חנויות שרק השיקו את העסק שלהם בפעם הראשונה. ל- OpenCart כמות נרחבת של תכונות המעניקות לך אחיזה חזקה בהתאמה אישית של החנות שלך. בעזרת הכלים של OpenCart, חנויות מקוונות ממלאות את מלוא הפוטנציאל שלהן.
נוסדה בשנת 2012, OpenCart צמחה ממשתמשים מועטים ומשווקים מועטים ליותר מ 900,000 אתרי אינטרנט שהם לקוחותיה מעל 138 מדינות. עסקים ב- Opencart תרמו פעילויות כלכליות של יותר ממיליארד דולר ברחבי העולם. היא מציעה מגוון רחב של תוספים, המהדורה החדשה ביותר של הגרסה החינמית מציעה לך כ- 13,000 תוספים ומעלה, המסייעת ליזמים ומפתחי אתרים להתאים אישית את אתר האינטרנט שלהם כך שיענה גם על צורכי העסק שלהם וצרכי הלקוחות שלהם.